• Friss hírek
  • A modell története
  • A gyártás története
  • Vásárlási tanácsadó
  • Tuning - Modding
  • Katalógusok
  • Színek - kárpitok
  • Adatok - táblázatok
  • További érdekességek
  • Hirdetések
  • Linkek
  • Szakirodalom
  • Írj nekünk!
  • Adatok - táblázatok

    Mindenféle technikai adat szárazon, Martini nélkül.

    Rövid műszaki összefoglaló
    Változások évjáratonként
    VIN értelmező
    Motorkód-fejtő
    Évjáratok-alvázszámok
    Szériaszám előtagok

    Rövid műszaki összefoglaló

    Midget MK I (1961-64)

    Motor: Öntöttvas hengerfej és blokk
    Hengerek száma: 4
    Furat és löket: 64.58 mm x 83.72 mm
    Térfogat: 1098cc
    Szelepműködés: nyomórudas felülszelepelt
    Porlasztás: 1.25' SU iker esőáramő porlasztó
    Teljesítmény: 55 LE 5,500 f/perc-nél
    Max Nyomaték: 61 lb/ft=82,61 Nm 2,500 fordulatnál
    Sebességváltó: 4 sebességes, részben szinkronizált kéziváltó
    Tengelykapcsoló: száraztárcsás kuplung
    Felfüggesztés elöl: tekercsrugó és lengőkar hidraulikus emelőkaros lengéscsillapítóval
    Felfüggesztés hátul: negyed-elliptikus laprugó hidraulikus emelőkaros lengéscsillapítóval
    Fékek: Lockeed hidraulikus tárcsafék elöl, 7' dobfék hátul
    Kerekek: csavarozott nyomott acél felni, extraként küllős kerék egypontos megfogással, szárnyas- vagy nyolcszögletű anyával
    Tengelytáv:6' 8"=2032 mm
    Nyomtáv: elöl 3'=914mm, hátul 3' 8"=1117mm
    Új ára 1963-ban: Ł495 plusz Ł103,13 s(shilling) 9 d (penny) adó

    Midget 1500 (1974-1980)

    Hengerek száma
    : 4
    Furat és löket: 73.7 mm x 87.4 mm
    Térfogat: 1491 cm3
    Szelepműködés: nyomórudas felülszelepelt
    Porlasztás:2 x 1.5' SU HS4
    Teljesítmény: 65 LE 5500 fordulaton
    Max nyomaték: 77 Ib/ft=104,28Nm 3000 fodulaton
    Tengelykapcsoló: száraztárcsás kuplung
    Sebességváltó: 4 sebességes, teljesen szinkronizált kéziváltó
    Felfüggesztés elöl: független, tekercsrugó, lengőkarok, emelőkaros hidraulikus lengéscsillapító, stabilizátor rőd
    Felfüggesztés hátul: fél-elliptikus 6 elemből álló laprugó, emelőkaros hidraulikus lengéscsillapító, merev tengely
    Fékek: Lockeed hidraulikus tárcsafék elöl, dobfék hátul
    Kerekek: Rostyle típuső 145x13 gumikkal
    Tengelytáv: 6' 8"=2032 mm
    Nyomtáv: 3' 10 1/2" elől=1181mm, 3'9" hátul=1143 mm
    Hossz: 11'9"=3,5814m
    Teljesítmény
    Gyorsulás
    : 0-60 mph 12.3 sec
    Maximális sebesség: 101 mph=162,54 km/h
    Fogyasztás: kb. 27.9 mpg=kb 9,51 l/100km
    Új ára 1975-ben: Ł1,559.61

    Változások évjáratonként

    Nem sokára!

    VIN értelmező - a gépjármű azonosító száma

    Első karakter-egység: Gyártó (pl.: A)
    A-Austin
    G-MG
    H-Austin-Healey
    YH–Austin-Healey (ausztrál CKD*)
    YG-MG (ausztrál CKD*)
    Második karakter-egység: Motor típusa, Karosszéria típusa, Széria (pl.: AN10)
    A – „A” szériás motor
    (habár ez használatban maradt az MG Midget 1500-nál is)
    N - 2 üléses túrakocsi
    1-MG Midget Mark I (61-62)
    2-MG Midget Mark I (62-64) 1100
    3-MG Midget Mark II (64-66)
    4-MG Midget Mark III (64-69)
    5-MG Midget Mark III (69-74) 1275
    5-AH Sprite I (58-61)
    6-MG Midget Mark IV (74-79) 1500
    7-AH Sprite Mark II (62-64) 1100
    8-AH Sprite Mark III (64-66)
    9-AH Sprite Mark IV (66-69)
    10-AH Sprite Mark V (69-71)
    10-Austin Sprite (71)
    Harmadik karakter-egység: Tengerentúli modelleknél (jobbkormányosnál (RHD) nincs)
    U-USA & Canada
    L-Left Hand Drive (balkormányos)
    Negyedik karakter-egység: Modellév (csak US & Canada MG Midget az „U” betű után)
    A–1970-tól M–1980-ig
    Utolsó karakter-egység; az „alvázszám” mögött:
    G-Abingdon ( MG gyár)
    M - Cowley ( Morris gyár)
    Például: GAN 5 128853G
    G - MG AN 5 – „A” Szériás motor, 2 üléses túrakocsi, 3. széria 128853 – „alvázszám” G – Abington (MG gyár)
    Megjegyzés:
    Az Angliában gyártott Mk I Sprite-oknál nem volt „H” előtag a gyártási számában, hanem csak AN5 karaktersor volt, míg az Ausztráliába szállított CKD („completely knocked down”, azaz teljesen szétszerelt állapotban szállított) kocsik YH előtaggal kerültek legyártásra.
    A Sprite-okat és Midget-eket a BMC többi azonos korú modelljéhez hasonlóan több régióba, de főleg az Ausztrál kontinensre is exportálták, CKD-ként, és összeszerelésük a célországban történt.
    A Sprite-ok ebben a formában 1959-1966 között, míg a Midgetek 1966-1971 között kerültek így forgalomba. Az exportált készlet a kasztnit, a teljes felfüggesztést, a motort, a váltót és egyéb kiegészítő alkatrészeket jelentett. A többi, úgy, mint gumik, kárpitozás és néhány elektromos részegység ausztrál vállalatok szállították, többnyire azért, hogy az aktuális import-szabályozásoknak megfeleljenek, melyben kikötés volt a hazai termék mennyisége.
    A korai Sprite-okat (1959-61) között a Pressed Metal Corporation of Enfield-ben, Sydney mellett (a BMC egy leányvállalatánál) szerelték, míg a későbbi darabokat Zetlandban, szintén Sidney mellett Új-Dél-Wales-ben.

    Motorkód-fejtő


    Első karakter-egység: Motor mérete (cm3), Gyártó és típus (pl.:12CE)
    9-900-tól 999 cm3-ig
    10-1000-tól 1099 cm3-ig
    12-1200-tól 1299 cm3-ig
    C-Austin Healey Sprite / MG Midget
    kiegészítő betű (ha van)
    Második karakter-egység: Hajtómű
    DA – bordázott váltóház, angol honlap szerint verseny áttételű váltó: hosszú 1-es, 2-3-4 egyre közelebb egymáshoz, a váltórúddal a kardán közepén
    U – sima házas váltó (csak a MK I-nél)
    Harmadik karakter-egység: Kompresszió
    H – Magas kompresszió
    L – Alacsony kompresszió
    Például: 12CG /DA/H101
    12CG - 1275 AH Sprite vagy MG Midget Motor a G szériából DA – bordázott váltóházzal H101 - Magas kompresszió; Szériaszám 101
    Megjegyzés:
    A motor-szériák betűjele gyakran köthető az alkatrészek jelentősebb változtatásaihoz. Például a 1098 cm3-es motor korai változata 10CC jelűek, míg a későbbi autókban ugyanez a motor 10CG jellel szerepel, mert a főtengely csapágyazásának méretét 1,75"-ről 2"-ra növelték. Ennek oka pedig az volt, hogy a szervizekben gyakran eltörtek ezek az alkatrészek.

    Évjáratok-alvázszámok


    A modellév nem feltétlenül vág egybe a gyártás évével. Mint ahogy azt az alábbi táblázatban látni lehet, egy 1972 januárjában gyártott autó a 1972-es modellévhez, míg az ugyanazon év augusztusában gyártott darab már az 1973-as modellévhez tartozik. Több különböző oka van ennek: egyrészt a változtatásokat és fejlesztéseket sokkal egyszerűbb a nyári, vagy karácsonyi leállás alatt bevezetni, amíg a gyártósor áll, másrészt az autó-kiállítások abban az időben többnyire ősszel és télen voltak, itt volt célszerű bemutatni a következő évi modelleket. Ebben a táblázatban mind a Sprite, mind a Midget gyártásáról szó esik.

    Modell Évjárat Első alvázszám Gyártás indítása
    Austin Healey Sprite Mk I 1958 H-AN5-501 1958 március
    Austin Healey Sprite Mk I 1959 H-AN5-8927 1959 január
    Austin Healey Sprite Mk I 1960 H-AN5-30215 1960 január
    Austin Healey Sprite Mk II 1961 H-AN6-101 1961 február
    MG Midget Mk I 1961 G-AN1-101 1961 március
    Austin Healey Sprite Mk II 1962 H-AN6-12247 1962 január
    MG Midget Mk I 1962 G-AN1-7526 1962 január
    Austin Healey Sprite Mk II 1962 H-AN7-24732 1962 október
    MG Midget Mk I 1962 G-AN2-16184 1962 október
    Austin Healey Sprite Mk II 1963 H-AN7-26622 1963 január
    MG Midget Mk I 1963 G-AN2-17688 1963 január
    Austin Healey Sprite Mk II 1964 H-AN7-37735 1964 január
    MG Midget Mk I 1964 G-AN2-25361 1964 január
    Austin Healey Sprite Mk III 1964 H-AN8-38854 1964 január
    MG Midget Mk II 1964 G-AN3-25825 1964 január
    Austin Healey Sprite Mk III 1965 H-AN8-48873 1965 január
    MG Midget Mk II 1965 G-AN3-36791 1965 január
    Austin Healey Sprite Mk III 1966 H-AN8-57945 1966 január
    MG Midget Mk II 1966 G-AN3-45860 1966 január
    Austin Healey Sprite Mk IV 1967 H-AN9-64735 1966 október
    MG Midget Mk III 1967 G-AN4-52390 1966 október
    Austin Healey Sprite Mk IV 1968 H-AN9-72041 1967 november
    MG Midget Mk III 1968 G-AN4-60460 1967 november
    Austin Healey Sprite Mk IV 1969 H-AN9-77591 1968 december
    MG Midget Mk III 1969 G-AN4-66226 1968 december
    Austin Healey Sprite Mk IV 1970 H-AN10-85287 1969 szeptember
    MG Midget Mk III 1970 G-AN5-74886 1969 szeptember
    Austin Healey Sprite Mk IV 1971 H-AN10-86766 1970 december
    MG Midget Mk III 1971 G-AN5-96273 1970 december
    Austin Sprite Mk IV 1971 A-AN10-86803 1971 január
    MG Midget Mk III 1972 G-AN5-105501 1971 október
    MG Midget Mk III 1973 G-AN5-123731 1972 július
    MG Midget Mk III 1974 G-AN5-138801 1973 augusztus
    MG Midget 1500 1975 G-AN6-154101 1974 szeptember
    MG Midget 1500 1976 G-AN6-166301 1975 október
    MG Midget 1500 1977 G-AN6-182001 1976 augusztus
    MG Midget 1500 1978 G-AN6-200001 1977 augusztus
    MG Midget 1500 1979 G-AN6-212001 1978 május
    MG Midget 1500 1980 G-AN6-229001 1979 október

    Szériaszám előtagok


    Sprite alvázszámok* H-AN5 1958 március - 1961 január
      H-AN6 1961 február - 1962 szeptember
      H-AN7 1962 október - 1964 január
      H-AN8 1964 január – 1966 szeptember
      H-AN9 1966 október – 1969 augusztus
      H-AN10 1970 decemberétől
      A-AN10 1971 januárjától
    Midget alvázszámok* G-AN1 1961 március - 1962 szeptember
      G-AN2 1962 október - 1964 január
      G-AN3 1964 január – 1966 szeptember
      G-AN4 1966 október – 1969 augusztus
      G-AN5 1969 szeptember – 1974 augusztus
      G-AN6 1974 szeptember – 1979 december

    *Az alvázszám egy önhordó karosszériánál valójában csak elvi megközelítés és magyar terminológia, az angolban chassis number van.
    Forrás: http://new.minimania.com/